Waar bij sommige ondernemers de coronapandemie voor een boost zorgde, was dat in veel andere gevallen het tegenovergestelde. Minder opdrachten, gecanceld werk en uitgestelde betalingen. En ondertussen lopen uw vaste lasten door. Hoe krijgt u meer grip op uw cashflow?
Uw inkomstenstroom en daarmee de omzet, kunnen maandelijks fluctueren. Vaste lasten fluctueren vaak niet synchroon mee. Een verzonden factuur die niet direct wordt betaald terwijl de kosten al zijn gemaakt kan zorgen voor stress.
Controle over terugkerende betalingen
Een creditcard kan uitkomst bieden om terugkerende kosten mee te betalen. Denk aan advertentiebudgetten voor uw online marketinginspanningen, online diensten die u gebruikt zoals Microsoft Teams of een krantenabonnement. Met de ICS Business App heeft u real time inzicht in de maandelijkse uitgaven. Door deze services te betalen met creditcard, kunt u ook uw geld terugkrijgen wanneer er na het opzeggen van een service onterecht nog geld wordt afgeschreven.
Lucht in de boekhouding
Betalingen met een creditcard kunnen lucht geven in de boekhouding en de cashflow verbeteren. Met een creditcard kunt u namelijk direct een aankoop betalen, terwijl het bedrag bijvoorbeeld pas aan het eind van de maand wordt afgeschreven, zoals u dat heeft ingesteld. Zo kan nog nét die ene factuurbetaling binnenkomen voordat de kosten afgeschreven worden.
Heeft u nog geen zakelijke rekening bij RegioBank?
Vraag dan een zakelijke creditcard aan via uw Zelfstandige Adviseur Arnold van Hooft. Daarmee doet u veilig en makkelijk uw zakelijke aankopen. In de winkel, online en wereldwijd.