Er is veel interesse in RegioBank. Regelmatig lopen mensen uit de buurt binnen om eens te informeren naar onze betaalpassen, spaarrekeningen en mobiele app. Ik vertel er graag over. Eenvoudig en compleet, dat spreekt mensen aan. Voor mij is zo’n gesprek natuurlijk een mooi excuus voor een kop koffie. Eén vraag wordt keer op keer gesteld.
Dat is: ‘Als ik overstap, kan ik dan mijn oude bankrekeningnummer houden?’ Ik hoor deze vaak en moet dan uitleggen dat een nummer meenemen jammer genoeg niet kan. Als u overstapt van mobiele telefoonaanbieder, dan is het vanzelfsprekend dat u uw telefoonnummer houdt. Dat is bij bankrekeningen jammer genoeg niet. U krijgt van RegioBank een nieuw rekeningnummer als u bij ons klant wordt.
Het waarom van die vraag is ingewikkeld. Bij geen enkele bank is het mogelijk om een nummer mee te nemen, omdat het te complex en te duur is. ‘Maar is het erg?’ vraag ik dan. Absoluut niet. Om er voor te zorgen dat een overstap zo soepel mogelijk verloopt, hebben we de Overstapservice in Nederland. Deze overstapservice zorgt ervoor dat het wisselen van bank mogelijk is zonder allerlei administratieve rompplomp.
Wat doet de Overstapservice?
Bedrijven en organisaties die met een Nederlands bankrekeningnummer geld van uw rekening afschrijven, worden met de Overstapservice vanzelf ingelicht. U hoeft dus zelf geen automatische incasso’s te veranderen. Geld dat nog op uw oude bankrekening binnenkomt, wordt bovendien 13 maanden lang vanzelf overgeboekt naar uw nieuwe rekeningnummer bij RegioBank.
Wat moet u zelf nog doen?
U hoeft maar enkele zaken zelf te regelen. Mensen die geld aan u overmaken, moet u zelf inlichten. Om dat makkelijk te maken, hebben we overstapkaarten van RegioBank voor u klaar liggen. Die kunt u bijvoorbeeld naar de administratie van uw werkgever sturen, zodat zij op de hoogte zijn van uw nieuwe rekeningnummer.
Op uw rekeningoverzicht kunt u precies zien welke bijschrijvingen via uw oude rekening zijn doorgestuurd. Dan weet u precies wie u nog moet inlichten.
Periodieke betalingen
Als u zelf periodiek geld overmaakt, dan moet u die betalingen zelf stopzetten bij uw oude bank. Vervolgens kunt u die betalingen weer instellen bij RegioBank. Als u Internet Bankieren gebruikt, kunt u dat eenvoudig zelf regelen. Komt u er niet uit? Dan help ik of één van mijn collega’s u graag.
Heeft u ook interesse om bij RegioBank te sparen of een betaalrekening te openen? Op regiobank.nl/overstapservice vindt u alles wat u moet weten. U kunt natuurlijk ook gewoon bij ons binnen lopen. Wij vertellen u graag waarom overstappen naar RegioBank een goede keuze is. De koffie staat in ieder geval klaar.