Als u overstapt, krijgt u een nieuw rekeningnummer. Gelukkig stelt de gratis Overstapservice veel bedrijven en instanties daar automatisch van op de hoogte. Wat u zelf wél moet regelen, is dat er genoeg geld op uw nieuwe rekening staat.
De Overstapservice geeft uw nieuwe rekeningnummer door aan bedrijven en instanties die met automatische incasso’s geld van uw rekening afschrijven. Ook regelt de Overstapservice dat alle bij- en afschrijvingen ná de overstap nog 13 maanden worden doorgestuurd van uw oude naar uw nieuwe rekeningnummer.
Zo kiest u het beste overstapmoment
Op het moment dat de Overstapservice ingaat, kan er dus met automatische incasso’s geld worden afgeschreven van uw nieuwe rekening. Tenminste, als dat geld er op staat. Anders kunt u niet aan uw betalingsverplichtingen voldoen en dat heeft soms vervelende gevolgen. Meestal is het eind van de maand een handig moment, omdat uw salaris of uitkering dan is gestort.
Het duurt twee weken voordat de Overstapservice uw aanvraag heeft verwerkt. U kunt dus het beste aan het begin van de maand overstappen en de Overstapservice aan het eind van de maand laten ingaan. Dan gaat het altijd goed!
Een voorbeeld
Stel: u stapt op 2 april over naar RegioBank. U opent een rekening bij ons en geeft aan wanneer de Overstapservice moet ingaan. Zelf geeft u uw nieuwe rekeningnummer door aan uw werkgever (of UWV of pensioeninstantie). Krijgt u op 24 april uw salaris, pensioen of uitkering gestort? Dan is 25 april een goed moment om de service te laten ingaan, want dan weet u zeker dat er geld op uw rekening staat.
Onze zelfstandige adviseurs van Arnold van Hooft helpen u graag met overstappen. Loop even binnen of neem contact op.